“Relatiemarketing. Op dat vlak verwachtte ik wat te kunnen leren van Ron Graumans. Hij blijft altijd in beeld, zonder zich op te dringen. Dat is knap. Zodoende was hij de eerste die ik belde toen ik in 2008 samen met een compagnon De Keukenvernieuwers startte.
We zijn een franchiseorganisatie maar willen meer zijn dan een handige inkoopcombinatie; we willen onze franchisenemers – de keukenvernieuwers –ondersteunen bij manieren om klanten aan zich te binden. Het magazine dat we samen met Ron Graumans en het reclamebureau Brainstorm & Concept (aan wie Ron ons voorstelde) hebben ontwikkeld, draagt daar zeker aan bij.
Het blad gaat verder dan een plaatje van een keuken, maar brengt echte persoonlijke verhalen van consumenten, leveranciers en de keukenvernieuwers zelf. Klanten blijken dat leuk te vinden! De lancering gebeurde in bijzijn van bijna alle keukenvernieuwers (zo´n 25) en hun partners; een gelegenheid waar Ron een peptalk hield. Hij spreekt de taal van de manager in pak maar ook die van de monteurs. Door zijn grote inlevingsvermogen, slaat zijn verhaal aan. Onze keukenvernieuwers lieten weten al direct met het verhaal van Ron aan de slag te kunnen. ´Nu laat ik een klant weten als ik het antwoord nog niet heb, maar wel bezig ben om het te vinden´ zei een van hen. Een groter compliment kun je niet krijgen. Mijn verwachting om iets te hebben aan de expertise van Ron is dus uitgekomen; we groeien nog steeds!”
Frits van Kuijk, oprichter en directeur De Keukenvernieuwers