Ik neem u even mee, terug naar de donkere dagen rond kerst! Samen met mijn collega en maatje Rob, gingen we er op uit! We hadden hem al eerder gereden; na een exclusieve VIP-introductie door importeur Pon en nu was het nu eindelijk zo ver… Hij was te koop! “De nieuwe Audi Q5 is nu te bestellen bij uw dealer”, vermeldde de digitale nieuwsbrief mij enthousiast.
“Goedemiddag Heren”, sprak de verkoper ons aan terwijl zijn ogen ons in een split second probeerden te scannen. Ik zag hem denken: wat moet ik met die twee? “We komen kijken naar de nieuwe Q5! Oh, maar die is er nog niet! grinnikte de ‘slimme’ verkoper. “Dus we kunnen hem ook niet bestellen”, was mijn geprikkelde reactie!
Na enige gepraat viel het spreekwoordelijke kwartje. Het was de beste man helder, voor hem stonden twee potentiële klanten die wel heel erg in de markt waren voor de aankoop van een tweetal dikke auto’s. Het opstellen van de offerte met uiteraard de nodige opties was te doen, de waarde van mijn drie jaar oude BMW lag iets lastiger “Meneer Graumans, ik moet even naar de handel voor een goede prijs! Mag ik u morgen bellen?” Morgen bellen? ik wilde bestellen! Zonder inruilprijs maar met een paar knap gedrukte A4-tjes verlieten we teleurgesteld de showroom. MORGEN BELLEN!?!
Continue Reading..